Началото на годината е чудесен период да погледнем напред, накъде вървим, какви са маркетинговите тенденции за 2020 г. Технологиите продължават да напредват бързо, затова логично някои от тези тенденции са свързани с тях. Съществува обаче и влияние на засилената дигитализация и автоматизация върху взаимодействието между марки и потребители и желанието да направим маркетинга по-човечен. Сред основните трендове през настоящата година ще бъде преживяването за потребителите.

 

2020 е годината на клиента.

Наблюдава се огромна промяна в разбирането за това какво всъщност е маркетинг – вече не се опитва да убеждава хората да купуват или работят с компаниите. Вместо това фокусът му е насочен към създаването на преживявания за потребителите, които да ги карат да се връщат отново. С положителна бизнес култура и отлично обслужване, маркетингът се грижи почти сам за себе си.

 

Нарастването на онлайн съдържанието даде и повече сила на потребителите.

Те вече не са пасивната страна, когато става дума за информацията за продукти и не чакат да им бъде подсказано колко страхотни са точно вашите. Вместо това са активни и сами правят проучвания.

 

Затова следва да им бъде предложено и нещо повече от информация.
Преживяването за потребителя е сред най-горещите изрази в маркетинговите среди и това е повече от просто преминаваща тенденция.

 

А какво точно го прави страхотно?
Ефективност, удобство, качествено и приятелско обслужване, лесни опции за плащане са сред тези, които хората ценят най-много. Но също така: персонализация, имидж на марката и дизайн, забавление. С други думи, следва да имате предвид потребителското преживяване във всеки аспект от вашата маркетингова стратегия.

Ето как можете да осигурите страхотно преживяване, за да запазите клиентите си и да привлчете нови. Всъщност, докато преминавате през този списък, ще видите, че всяка тенденция е само един фактор от цялостното клиентско изживяване.


Източник: https://www.pwc.com/us/en/advisory-services/publications/consumer-intelligence-series/pwc-consumer-intelligence-series-customer-experience.pdf