Ако имате сайт и се питате с какво още той може да бъде полезен и интересен за аудиторията, то безспорно добавянето на  подкаст към съдържанието му би ви позволило да стигнете и до потребителите, които прекарват по-малко време пред дигитално устройство и предпочитат аудио съдържание. Ползата и смисълът на едно аудио предаване да бъде качено в мрежата е, че единствената медия, за която е създадено е интернет и съответно потребителите могат да го чуят на слушалките  си  в удобно за тях време, съчетавайки го с други дейности.

Подкастът може да се разглежда и като еволюция на класическото радио, от гледната точка, че тук слушателят определя кой и какво да слуша извън фиксираното програмно време на стандартно радио.

Подкастът е поредица от аудио предавания, чието времетраене се определя от пъблишъра в зависимост от темата, гостите и т.н. Аудиторията може да се абонира за подкаста и да получава известие за всеки нов излязъл епизод.

Повечето популярни подкасти са по-скоро образователни, разискват  специфични теми с експерти от дадена сфера и целта им е да  предоставят конкретна информация от специалисти в бранша.

Технологията е лесна и могат да се използват достъпните (и част от тях безплатни) платформи като Spotify, SoundCloud, iTunes, Radio Public, Breaker, Pocket Casts и  др.

И не на последно място, подкаста може да е допълнителна възможност за спечелване на рекламодатели и генериране на приходи. Монетаризирането на неговото съдържание най-често става чрез  спонсорства на епизоди,  като спонсорите се обявяват в началото на предаването. Може да се създаде опцията за платен абонамент (за бутикови епизоди, до които имат достъп само потребителите, които са си купили абонамента). Пускането на аудио реклама преди началото на епизодите също е опция, която може да се извършва автоматизирано.

Ако планирате да развивате сайта си в тази посока и имате нужда от аудио плейър за автоматизирано сетване на аудио рекламите, бихте могли да се свържете с нас.